Relacja z obozu - dzień I. Jak co roku w sierpniu spotkaliśmy się w Karpaczu na obozie tenisowym. Podróż minęła bez zakłóceń, na miejsce dojechaliśmy zgodnie z planem. Po obiedzie udaliśmy się na pierwsze treningi - bieg w terenie i rozpoznawczy trening tenisowy. Wieczorem został rozegrany pierwszy sparing - Zawadzki/Stańczyk wygrali 6:3 7:5 z Kempiński/Rubak. Po apelu rozeszliśmy się do swoich pokoi, żeby skończyć rozpakowywanie i zregenerować się po podróży na nadchodzące dni treningowe...

14 sierpnia - relacja Wiktora i Maksa
Wstaliśmy o godzinie 8:20. Po śniadaniu o godzinie 9-tej poszliśmy na pierwszy trening - po przebiegnięciu dwóch kółek dookoła ośrodka udaliśmy się na kort. Na ogólnorozwojówce trenerzy zafundowali nam ostry trening na drabinkach, po którym wszyscy zmęczeni w strugach potu wróciliśmy do hotelu na obiad. O godzinie 15-tej na trening popołudniowy przyszła najwytrwalsza piątka - reszta spóźniła się na zbiórkę. Oba treningi były ciężkie. Przed kolacją poszliśmy na małe zakupy do pobliskiego sklepu. Na kolację były dzisiaj zapiekanki, które szczególnie polubił trener Daniel. Po kolacji część z nas udała się na sparingi, a reszta mogła pograć w bilard, w piłkarzyki lub po prostu odpocząć po całym dniu. Mamy nadzieję, że przeżyjemy ten obóz do końca.laughing

obóz tenisowy Karpacz 2014obóz tenisowy Karpacz 2014

15 sierpnia - Trzeci dzień obozu przywitał nas słońcem. Bez większych problemów wstaliśmy, zjedliśmy śniadanie i rozpoczęliśmy dzień na korcie. Po ciężkim dwugodzinnym treningu poszliśmy na pobliskie boisko i zagraliśmy w grę "flagi". Podzieleni na dwie ekipy musieliśmy opracować strategię w celu odebrania flagi przeciwnikom. Poobiedni trening rozpoczęliśmy bieganiem. Deszcz uniemożliwił nam wejście na kort. Zamiast tego, podzieleni na dwie grupy, zrobiliśmy trening stabilizacyjny. Mieliśmy również czas na zrobienie generalnych porządków, bo trenerzy byli załamani stanem naszych pokoi. Wieczorem pogoda się poprawiła a korty wyschły, więc można było rozegrać tradycyjne sparingi. Na nich odwiedził nas były zawodnik Legii - Antek Pamkowski, który przeniósł się do Jeleniej Góry. Z racji niestabilnej pogody jutrzejsze wyjście na Śnieżkę zostaje przeniesione na przyszły tydzień.

16 sierpnia - Od rana pogoda nas nie rozpieszczała. Deszcz zalał korty i uniemożliwił nam treningi tenisowe. Przed obiadem cały czas padało, więc nawet nie mogliśmy wyjść z ośrodka. Postanowiliśmy zagrać w mafię, co okazało się strzałem w dziesiątkę. Wszyscy dobrze się bawili - nawet nie zauważyliśmy kiedy minęły 2 godziny. Gdy przestało padać poszliśmy zagrać w dwa ognie na orliku. Po zaciętym pojedynku zwyciężyła drużyna Magdy. Na pogranie w tenisa tego dnia nie było szans, więc po obiedzie zrobiliśmy duży spacer do centrum Karpacza. Podzieliliśmy się na grupy i mieliśmy chwilę wolnego na kupienie pamiątek, uzupełnienie małych zapasów przekąsek i napoi. Dodatkowo była szansa obejrzeć finisz biegaczy, którzy brali udział w ultra-maratonie - 57 km. Po porównaniu takiego wysiłku z naszymi rozgrzewkowymi dwoma kółkami, zastanawiamy się nad dorzuceniem kolejnego kółka, żeby kiedyś też spróbować przebiec więcej niż 2 km. Po kolacji całą grupą poszliśmy zagrać w piłkę nożną na orliku. Zeszliśmy z boiska dopiero wtedy, kiedy zaczęło się ściemniać. Laura skomentowała cały dzień jednym zdaniem: "Ten dzień był całkiem udany, chętnie bym go powtórzyła".

17 sierpnia - Pogoda poprawiła się na tyle, że mogliśmy zacząć dzień porządnym, dwugodzinnym treningiem tenisowym. Na ogólnorozwojówce trenerzy dali nam w kość i męczyliśmy się z przysiadami, burpees i biegami. Na szczęście po południu mieliśmy zaplanowaną wycieczkę do aquaparku. Do naszej dyspozycji było parę basenów, jacuzzi, zjeżdżalnie, grota solna i sauny. Po dwugodzinnym szaleństwie w wodzie wróciliśmy do ośrodka na kolację. Wieczorem część z nas zagrała sparingi - niektóre z nich okazały się na tyle zacięte, że musieliśmy przełożyć dokończenie na jutro. Już we wtorek wyprawa na Śnieżkę.

obóz tenisowy Karpacz 2014obóz tenisowy Karpacz 2014

18 sierpnia - Poniedziałek rozpoczął się zgodnie z planem. Pogoda w normie, nasza kondycja coraz lepsza i sił coraz więcej. Treningi tenisowe tradycyjnie odbyły się o 9:30, później poszliśmy na zajęcia ogólnorozwojowe - ćwiczyliśmy skipy i sprinty, a na koniec rozegraliśmy szybki pojedynek we flagi. Po obiedzie przed treningiem część z nas zarobiła karne kółko za hałasowanie podczas sjesty. Na treningu skupiliśmy się na schematach i grze na punkty. Popołudniowa ogólnorozwójka przebiegła pod hasłem brzuszki i deska na czas, trójka z nas utrzymała pozycję deski przez 5 min (Marika, Wiktoria i Maks), a Maks ustanowił dodatkowo nowy rekord obozu - 7 minut. Na koniec zagraliśmy w piłkę nożną - rozgrywkę zakończyliśmy remisem i pobiegliśmy na kolację. Wieczorne sparingi odbyły się w zmiennych warunkach, na zmianę padał deszcz i świeciło słońce. Jutro od rana wejście na Śnieżkę - czas spać.

19 sierpnia - Długo wyczekiwana wyprawa na Śnieżkę już za nami. Po godz. 9:00 najedzeni i ubrani na każde warunki pogodowe ruszyliśmy busami pod wejście do Karkonoskiego Parku Narodowego. Początkowo trasa nie sprawiała wielu trudności, do schroniska nad Łomniczką szlak jest stosunkowo płaski i równy, kamienne schody (dosłownie) zaczęły się później. Lekko nie było, ale pani przewodnik była bardzo wyrozumiała i dostosowała tempo do grupy, oraz robiła co jakiś czas krótkie przerwy na złapanie oddechu. Kolejną przerwę na gorącą czekoladę i drożdżówkę mieliśmy w następnym schronisku - Dom Śląski- znajdowało się ono tylko 400 m od naszego celu. Im wyżej tym było wietrzniej i chłodniej, ale i tak pogoda nas mile zaskoczyła. Dużo słońca, brak deszczu i sporadyczne podmuchy wiatru przed którymi osłaniały nas kaptury - w takich warunkach zdobywanie szczytów nie jest trudne. Na 1602 m n.p.m, czyli na szczycie Śnieżki mieliśmy chwilę przerwy na coś ciepłego i pamiątkowe zdjęcia. Schodząc już na dół bardzo chcieliśmy zjechać wyciągiem, więc oszczędziliśmy trochę sił na powrót do hotelu. Ostatecznie na obiadokolację dotarliśmy po 18-tej. Mieliśmy dzisiaj idealny trening kondycyjny. Po kolacji część z nas miała jeszcze resztki sił na sparingi, część na bilard i piłkarzyki, a reszta odpoczywała w swoich pokojach. Jutro wracamy na korty.

20 sierpnia - Dzień rozpoczął się niespodzianką dla naszego kochanego trenera Daniela. Z okazji jego urodzin trenerki przygotowały tort i wszyscy zaśpiewaliśmy "Sto lat". Pogoda dopisywała, więc bez problemów odbyliśmy trening na korcie, a potem poszliśmy na specjalną "ogólno" trenera Daniela, który w swoim dniu przygotował dla nas mocno wymagające ćwiczenia. Wycisnęliśmy z siebie ostatnie poty. W bloku popołudniowym ze względu na intensywny poranek odbyły się bardziej techniczne treningi. Później poszliśmy zagrać w dwa ognie i we flagi. Intensywny dzień skończyliśmy wspólnym smażeniem kiełbasek przy ognisku. Najwytrwalsi z nas późnym wieczorem wypatrywali "spadających gwiazd", ale niestety chmury zepsuły zabawę i nikt nie miał szans na wypowiedzenie życzenia.

obóz tenisowy Karpacz 2014obóz tenisowy Karpacz 2014

21 sierpnia - Ostatni dzień naszego obozu. 10 dni minęło nam jak jeden. Ostatnie treningi tenisowe, ostatnie biegi, ogólnorozwojówki i sparingi. Wieczorem trochę czasu na spakowanie i posprzątanie pokoi. Już zaczynamy tęsknić za tutejszą, domową atmosferą oraz kolegami i koleżankami, z którymi przez ten czas bardzo się zżyliśmy.

22 sierpnia - .... wyjazd planowany jest około 8:00

Kadra trenerska na zgrupowanie tenisowe w Karpaczu:
Aleksandra Rosolska,
Anastazja Kaczmarek,
Daniel Półkoszek, tel. 604-437-733 lub 501-302-274, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.